La Rede de Normalización Llingüística (REDE), entidá qu’axunta y articula a los Servicios de Normalización Llingüística que trabayen a lo llargo del territoriu asturianu na promoción del asturianu y el gallego-asturianu nos conceyos y mancomunidaes, va ser reconocida y regulada oficialmente al traviés d’un decretu.

La intención del Gobiernu d’Asturies con esta midida ye reforzar el papel d’estos servicios, que yá vienen trabayando a comuña cuasimente dende la so apaición na primer década d’esti sieglu, anque de manera non reglamentada.

Según la propuesta de decretu, la REDE «ta llamada a desempeñar un papel fundamental na regulación territorial de la política llingüística, na creación de servicios normalizadores nuevos, nel caltenimientu de los que yá tán funcionando y na coordinación y desenvolvimientu de l’actividá de toos ellos (…)».

Nesti documentu descríbese la REDE como «un instrumentu que ye la cuenta pa llevar a cabu la cooperación económica, técnica y alministrativa nel desenvolvimientu d’una política llingüística afayadiza que fomente con eficacia y cercanía la protección, l’usu y la promoción de les llingües propies».

La propuesta de decretu va tar na fase de Consulta Pública Previa ente los díes 4 y 18 de marzu. Nesta fase, les persones interesaes puen opinar y facer aportaciones a la iniciativa. 

Accesu a la propuesta de decretu equí